نماینده مردم مرودشت در مجلس : ما در مجلس در تلاش هستیم قیمت خودرو را کاهش و انحصار را کم کنیم، همچنین ما در تلاش هستیم واردات را به نحوی آزاد کنیم که مردم عادی هم بتوانند از آن نفع ببرند اما دولت آمده بدین نحو تعرفه خودرو را افزایش داده است و این مسئله نگران کننده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: جلال رشیدی کوچی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی، گفت: در این اصل قانونی پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی جهت رفاه مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: ما امروز در مجلس قانونی را تصویب می کنیم که تاکید بر واردات خودروهای کارکرده دارد و ۹۵ درصد نمایندگان نیز به این طرح رأی مثبت داده اند و این یعنی اینکه این مسئله خواسته به حق ملت بوده و می تواند انحصار را از بین برده و کاهش قیمت خودرو را رقم زند.

این نماینده مجلس تصویب کرد: با این حال دولت محترم طبق آئین نامه جدید خود آمده و تعرفه های خودرو را به شکل تساعدی افزایش داده است.

وی افزود: دولت آمده در تعرفه جدید خود حجم موتور هزار سی سی را از ۶ درصد به ۱۶ درصد، حجم موتور هزار تا ۱۵۰۰ از ۵۰ به ۶۶ و حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی را از ۷۱ به ۹۱ و حجم موتور ۲۰۰۰ به ۲۵۰۰ سی سی را از ۹۱ به ۱۳۱ و حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی سی را از ۹۶ به ۱۶۱ مدنظر قرار داده است.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت اگر نمی خواهد قیمت خودرو کاهش پیدا کند رسما این مسئله را اعلام کند و دیگر نیازی نیست با این اعداد به اصطلاح بازی کند این در حالی است که باید به همه موارد ۴ درصد عوارض گمرکی را هم اضافه کنیم.

وی گفت: ما در مجلس در تلاش هستیم قیمت خودرو را کاهش و انحصار را کم کنیم، همچنین ما در تلاش هستیم واردات را به نحوی آزاد کنیم که مردم عادی هم بتوانند از آن نفع ببرند اما دولت آمده بدین نحو تعرفه خودرو را افزایش داده است و این مسئله نگران کننده است.

وی در ادامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از شما خواهش می کنم همانطور که تاکنون از طرح های به نفع مردم حمایت کرده اید این مسئله را هم مورد تذکر قرار دهید لذا کجای دنیا ۱۷۱ درصد یعنی ۳ برابر قیمت خودرو عوارض گرفته می شود و این مسئله واقعا خطرناک و نگران کننده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مرودشت، گفت: ان شاءالله که دولت عادلانه بحث تعرفه گذاری در این بخش را اصلاح می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار